Saturday, June 1, 2013

St. Louis day 2

Hommikul ärkasime kell 8 juba ning sõime hommikust ning asusime kohe St. Louis'it avastama. Mu hostvanemad elasid varem St. Louises, nad kolisid sealt Iowasse 4 aasta eest. Nii et nad viisidki mind ja Jojot maja vaatama, nad üürisid seda vahepeal välja, aga kuna just too mees kolib sealt välja, siis oli võimalus käia meil seal majas sees :) Väga armas maja igatahes, natuke väiksem kui praegune, aga siiski 4 magamistoaga ning välja ehitatud keldrikorrusega millest oli tehtud ala 'mänguruum' nagu USAkatel palju.
Sealt sõitsime edasi St. Louis'e vanemasse rajooni, mis meenutas mulle midagi Tallinna vanalinna taolist (kiviteede tõttu), kuigi arhitektuuri tõttu tekkis väga inglismaa tunne :D Kõndisime seal ringi ja siis kõik uudistasid erinevaid suveniiripoede aknaid ja siis mina lihtsalt vaatasin suu ammuli autosi ja maju.. Seal nägi reaalselt igasuguseid (ilusaid) autosi, vääääga vanu ning samas ka uusi. Käisime mingis poes mis oli reaalselt täis ainult Inglismaa asju ning kui sisse astusime siis nägime 2 külastajat olid üleni Suurbritannia lippudega kaetud (ala särgil, pükstel, kaelakett) eks inimesi ole erinevaid :D
Kõndisime seal linnaosas natuke ringi ning läksime jõe äärde ning istusime seal natuke :)
Tagasi autosse minnes pidime otsustama kuhu edasi minna, sest ausalt öeldes meil polnud mitte mingeid plaane, otsustasime, et lähme sinna kuhu tahame või tuju on parasjagu.
Otsustasime käia ühes farmis, sest seal pidid olema mingid max suured hobused :D noh, tuli välja, et see mida nad kutsusid "farmiks" oli minu arvates suht loomaaed (nende arust liiga väike loomaaja jaoks). Nägime siis neid hobuseid... Okei, need hobused ei olnud normaalsed.. Nad olid hiiglaslikud! Ning nendega ei saa ratsutada, nad liiga metsikud selle jaoks.
Hiljem farmi sisse minnes (hobused olid eraldi kohas) käisime vaatamas mingit lindude ja rottide show'd, mingi rongikese/bussikesega ringi sõitmas (nägi erinevaid loomi niimoodi), kaamleid, ahve.. Minu jaoks oli parim osa kui üks kaamel sülitas minu kõrval oleval mega piffi peale ning see kiljudes ära jooksis :D ma ei ole kuri, aga see oli lihtsalt niiii naljakas vaatepilt :D
Mingi hetk läks järsku väljas mega pimedaks ning hakkas paduvihma tulema ning müristama & äikest lööma. Kõik reaalselt hakkasid loomaaiast välja jooksma ja siis läks seal väikseks paanikaks (siiski USAkad) nii et mingi hetk lihtsalt ei saanud enam välja ning pidime ootama kuni ilm maha rahuneb.
Hiljem käisime söömas ning siis otsustasime jalutama minna.. Ma mõtlesin, et noh, jätan kaamera autosse kuna pidime lihtsalt väikse jalutuskäigu tegema, aga me lõpuks kõndisime arch'i juurde ja otsustasime sinna tippu minna... Ma olin lihtsalt niiiiii pettunud endas, et ei võtnud oma kaamerat kaasa. :( ehk panen siia pildid mis mu telefonist või teiste kaameratest.
Arch on siis üks tähtsamaid asju St. Louis'es (ka kõige kõrgem) nii et kui sinna läksime, siis olid mega turvakontrollid, samasugused nagu lennujaama turvakontrollid.
Sõit üles oli nats jube, sest seal on u 10 väikest kabiini, kuhu igasse läheb 5 inimest sisse ja siis need lähevad nagu rongina üles.. Lisaks need kabiinid kõiguvad üles minnes ning see võtab 4 minutit aega..
Ülevalt vaade oli igatahes super!! Lisaks me läksime nii 8 ajal, ehk päike just loojus ning väljas läks pimedaks ehk vaade läks aina ilusamaks :) natuke oli vahepeal tunda, kuidas see kõikus veidi üleval tuule tõttu.. ning kui alla vaadata ning näha mõlemat äärt, siis hakkas ikka pisut jube :D
Käisime ja sõitsime veel natuke ringi St. Louises ning viisime Marianne koju (ta käis meiega kaasas ka too päev:) ning jõudsime jälle hotelli nii südaöö ajal.

mu hostvanemate vana maja

too tänav

too vanem linnaosa

siit aru saada kui suur too hobune oli, sest see mees oli üpris pikk ning ta ainult ta turjani..

kõige vasakpoolsem siis tolle hobu värk... see annab hea võrdluse tavalise hobusega

nats jube kui tolle looma ja bussi vahel pole midagi ning too hakkab bussi poole jooksma :D

lapsed said kitsetallesi toita

endal hakkas neist kahju :D

nii täis toidetud...

too farm

kui hakkas pimedamaks minema

nii armas!

siit aru saada kui suuuuur on arch'i kaar tegelikult

need kabiinikesed

mõlemad ääred siit näha

minu telefoni kvaliteet pimedas polnud kiita... :D

võtsin selle pildi netist, natukenegi aru saada kui ilus vaade sealt tipust oli :)

1. Hahaha :D See kaamli asi (Y)

Replies
    1. Tore, et ma pole ainus kellele see nalja pakub :D

Delete
  2. Kui Sulle pere otsiti, kas Sul ei tekkinud vahepeal tunnet, et nad ei leiagi peret?

Replies
    1. Natukene, sest ELOl olles olid enamustel pered juba ja siis mina olin seal teadmatuses.. Aga noh, juuli lõpus sain juba pere teada :)